پروپوزال ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

پروپوزال ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا 
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی عملکرد نمایندگی‌های سایپا با DEA
طراحی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت سایپا
ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا
ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و خرید
پروپوزال ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
صاحب‌نظران و محققین معتقدند که ارزیابی عملکرد موضوع اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل‌های سازمانی محسوب می‌شود و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد. امروزه مدیریت خرید و عرضه در عملکرد عملیاتی و مالی به طور فزاینده‌ای مهم است. فشارهای رقابتی روزافزون در سرتاسر جهان، شرکت‌ها را وادار می‌سازد تا به دنبال خریدهای مطمئن و کم هزینه باشند. از آنجا كه تهيه و تدوين شاخص‌های مناسب جهت سنجش عملكرد در شيوه ارزيابي و در نيل به اهداف نقش بسزايي دارد، مدل تحليل پوششي داده‌ها به عنوان يكي از شناخته‌شده‌ترین روش‌های اندازه‌گیری كارايي و ارزيابي عملکرد سازمان‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد.

 

در این راستا پژوهش حاضر باهدف ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و خرید، با استفاده از رویکرد DEA و به صورت مطالعه موردی در نمایندگی‌های سایپا صورت پذیرفته است. در این رابطه مطالعه ادبیات تحقیق در باب ارزیابی عملکرد، عرضه و خرید و مدیریت آن و همچنین تصمیم‌گیری‌های چندشاخصه، منجر به شناسایی و انتخاب تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها شده و در این راستا، مدل (سارانگا و موسر، 2010)، و شاخص‌های مرتبط با آن مشخص گردیده است و در جهت جمع‌آوری داده‌های لازم برای سنجش متغیرها از داده‌های واقعی، چک‌لیست‌ها و مصاحبه با کارشناسان مرتبط استفاده‌شده است. در این پژوهش 14 نمایندگی به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیده و با دو متغیر ورودی(تعداد خریداران استراتژیک  و تعداد تأمین‌کنندگان)و دو متغیر خروجی(درآمد ناخالص و سود ناخالص) کارایی مدیریت عرضه و خرید در هر  کدام از آن‌ها نسبت به یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‌دهند که نمایندگی‌های انزلی و آستانه با توجه به میزان ورودی و خروجی‌های تعیین‌شده در مدل، بالاترین سطح عملکرد را داشته‌اند و در نقطه مقابل نمایندگی‌های رشت و سیاهکل پایین‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند. 

 

کلید واژه‌ها : ارزیابی عملکرد، مدیریت عرضه، مدیریت خرید، تحلیل پوششی داده ها
 

 

بیان مسئله
با توجه به شدت رقابت کنونی، شرکت‌ها مجبور به پاسخگویی سریع و دقیق به نیازهای مشتریان هستند تا از این طریق با جلب رضایت آن‌ها، موفقیت‌های خود را در بازارهایشان حفظ و بهبود بخشند. در این شرایط نقش تامین کنندگان و مباحث مرتبط با آن‌ها در مدیریت زنجیره تامین کنندگان از اهمیت فراوانی برخوردار گشته است. امروزه مدیریت خرید و عرضه در عملکرد عملیاتی و مالی به طور فزاینده‌ای مهم است. فشارهای رقابتی روزافزون در سرتاسر جهان، شرکت‌ها را وادار می‌سازد تا به دنبال خریدهای مطمئن و کم هزینه است و جهت نجات از رکود اقتصادی از طریق برتری عملیاتی، هزینه‌ها را کاهش دهند. امروزه یکی از بخش‌های اصلی هزینه‌ها صرف خرید می‌شود که به طور میانگین 40 تا 70% از ظرفیت فروش شرکت را نشان می‌دهد و از این رو حوزه بزرگی برای ایجاد مزیت‌های رقابتی، ارائه می‌دهد. بنابراین نقش امروزی مدیریت خرید و عرضه از یک فعالیت دفتری صرف به یک قابلیت با توانایی ساخت، توسعه و مدیریت پایگاه عرضه هم راستا با اهداف شرکت تبدیل شده است. به منظور توسعه این قابلیت‌ها، سازمان‌ها بهترین شیوه‌ها را در استخدام و تربیت نیروی کار را در مورد مدیریت عرضه و خرید را دنبال می‌کنند (سارانگا و موسر، 197:2010). 

در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها، با هدف کاهش هزینه‌ها به دنبال یافتن منابع مواد خام و سایر تدارکات در سراسر جهان هستند، کانال‌های توزیع و انتخاب و ارزیابی عملکرد تامین کنندگان مناسب در بین این کانال‌ها با توجه به محیط رقابتی امروزه بازارها، به ویژه در بازارهای صنعتی باعث شده تا زنجیره تامین کالاهای صنعتی و انتخاب تامین کنندگان مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. در نتیجه نقش مدیریت عرضه  و خرید به طور قابل‌ملاحظه‌ای گسترش‌یافته و تأثیر آن بر عملکرد شرکت‌ها توجه قابل‌ملاحظه‌ای از مدیران ارشد و مطالعات دانشگاهی را به خود اختصاص داده است (ایلرام و همکاران، 2002). 
از آنجا كه تهيه و تدوين شاخص‌های مناسب جهت سنجش عملكرد و استفاده از الگوي مناسب در شيوه ارزيابي و در نيل به اهداف نقش بسزايي دارد، مدل تحليل پوششي داده‌ها  به عنوان يكي از شناخته‌شده‌ترین روش‌های اندازه‌گیری كارايي و ارزيابي عملکرد سازمان‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد و نقصان روش‌های ارزيابي عملكرد فعلي را مرتفع كند مدل تحليل پوششي داده‌ها می‌تواند تصوير جامعي از عملكرد سازمان‌ها ارائه كند. 
 

 

 

 

فهرست مطالب 
چکیده    1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه    3
1-2بیان مسئله    4
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق    5
1-4 هدف تحقیق    5
1-5 فرضیه  تحقیق    6
1-6 سؤال تحقیق    6
1-7 چارچوب  نظری تحقیق    6
1-7-1 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    7
1-7-1-1 محرک‌های عملکرد مدیریت عرضه و خرید    7
1-7-1-2 خروجی عملکرد شرکت    7
1-8 روش گردآوری اطلاعات    7
1-9 قلمرو تحقیق    7
1-9-1 قلمرو موضوعی    7
1-9-2 قلمرو مکانی    7
1-9-3 قلمرو زمانی    7
1-10 جامعه آماری    8
1-11 نمونه آماری    8
1-12 تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی    8
1-12-1ارزیابی عملکرد    8
1-12-2 واحدهای تصمیم‌گیری    8
1-12-3 تحلیل پوششی داده    8
1-12-4 نهاده‌ها    8
1-12-5 ستانده‌ها    9
1-12-6 بازده به مقیاس    9
1-13 فرآیند اجرای تحقیق    9
1-14 جمع‌بندی    103-2 روش تحقیق    56
3-3 جامعه آماری    56
3-4 نمونه آماری    57
3-4-1 روش نمونه‌گیری    57
3-5 فرآیند اجرایی پژوهش    58
3-6 چارچوب  نظری تحقیق    59
3-6-1 عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق    60
3-6-1-1 محرک‌های عملکرد مدیریت عرضه و خرید    60
3-6-1-2 خروجی عملکرد مالی شرکت    60
3-7 روش‌های گردآوری اطلاعات    60
3-8 تکنیک‌های آماری مورد استفاده    60
3-8-1 تحلیل پوششی داده‌ها    60
3-8-2 نرم افزار LINGO    62
3-8-3 روش اندرسون- پترسون1(AP)    62
3-9 جمع بندی    63

 

فهرست منابع و مأخذ    

 

  • موتورهای کششی جریان مستقیم

    موتورهای کششی جریان مستقیم درایوهای ترکشن موتورهای تراکشن جریان مستقیم سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC موتورهای کششی جریان مستقیم موتورهای تراکشن موتورهای کششی دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک موتورهای…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران

    اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران داوری دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری تجاری در حقوق ایران سازمان های داوری تجاری بین المللی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اصول حاکم بر داوری تجاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی مبانی نظری شایستگی اجتماعی پیشینه شایستگی اجتماعی دانلود مبانی نظری شایستگی اجتماعی پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی ادبیات نظری شایستگی اجتماعی فصل دوم پایان نامه شایستگی اجتماعی پیشینه تحقیق در مورد شایستگی اجتماعی مبانی…

  • تشریح عوامل سلب کننده و رفع کننده مسئولیت کیفری افراد در فقه و قانون جزا

    تشریح عوامل سلب کننده و رفع کننده مسئولیت کیفری افراد در فقه و قانون جزا مسئولیت کیفری مقررات جزایی ایران عوامل رافع مسئولیت کیفری مسئولیت كیفری و عوامل رافع مسئولیت كیفری عوامل رفع مسئولیت کیفری در فقه و حقوق جزا…

  • تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان

    تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان دانلود تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان تعریف شرکتهای چندملیتی تاریخچه پیدایش شرکت های چند ملیتی ساختار شرکت های فراملیتی توانمندی های…

  • ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

    ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis ارزیابی عملکرد شرکت…

  • بررسی فقهی و حقوقی اعتبار قرارداد خريد دين

    بررسی فقهی و حقوقی اعتبار قرارداد خريد دين خريد دين بیع دین به مدیون بیع دین به غیرمدیون اعتبار قرارداد خريد دين اعتبار قرارداد خريد دين از دیدگاه فقها بيع دين به شخص مديون و شخص ثالث اعتبار قرارداد خريد…

  • بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

    بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن تبلیغات تلویزیونی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران تبلیغات تلویزیونی خدمات نوین بانك صادرات بررسی…

  • ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

    ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی داوری تجاری داوری بین‌المللی ‌داوری تجاری بین‌المللی ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی مقاله داوری تجاری مقاله داوری بین‌المللی ‌مقاله داوری تجاری بین‌المللی ‌مقاله قانون داوری تجاری بین‌المللی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق ‌قانون داوری تجاری…

  • مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک سرمایه اجتماعی مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش مبانی نظری سنجش تاثیر سرمایه…