پرسشنامه بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

پرسشنامه بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک
پرسشنامه پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری کلانتری (۱۳۸۹)
پرسشنامه موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 عصر امروز، عصر سازمانهای مبتنی بر دانش  است. مدیریت دانش در راستای دستیابی به منابع نوین دانشی، تئوری های نوینی همچون مدیریت دانش جامعه گرا  که هدف آن دستیابی به منابع عظیم دانش مشتریان است را مورد توجه جدی قرار داده است (رتنا و تی ان جی  ،2011). در سال های اخیر، موضوع مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش، فرصتی را برای سازمان ها فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و با هدف سودرسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد.

 

در ادامه به بررسی وضعیت کنونی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به بررسی نقش و اثر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شده و با توجه به نظر سنجی انجام شده در میان مدیران و معاونین و کارشناسان (خبرگان) شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به تحلیل میزان تاثیر عوامل مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

 

 

 

    ابزارهای جمع آوری داده ها

ابزار گردآوری اطلاعات بوسیله یا وسایلی اطلاق می گردد که از طریق اجرای آن ها، اطلاعات جمع آوری می گردد( دلاور،1379). در این پژوهش جهت جمع آوری اطلاعات و دست یابی به اهداف از پرسشنامه بی نام با سوالات بسته و از طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده و پاسخ ها از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق تنظیم شده است. چرا که پرسش بسته به فرد کمک می کند تا با انتخاب یکی از گزینه های فراهم شده سریع تر تصمیم بگیرد و نیز استخراج اطلاعاتی که باید تحلیل شوند را برای پژوهشگر ساده می کند. در این پژوهش دو دسته متغیر وجود دارد؛ هر یک از عوامل برشمرده در فرضیات تحقیق به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته می شود (مدیریت دانش و سه عامل دیگر) و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان متغیر وابسته و همچنین عوامل سازمانی به عنوان متغیر میانجی انتخاب می گردند که در تنظیم پرسشنامه از تمام این متغیرها استفاده شده است.

 

قسمت اول : مشخصات فردی

این بخش شامل «3» سوال است که این سوالها در مورد ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان می­باشد.

قسمت دوم : سوالات اصلی مربوط به فرضیه ها

حاوی  40 سوال که هدف از پاسخ دادن به سوالات آگاهی یافتن از اثرات مدیریت دانش و دیگر عوامل مستقل، اثر میانجی عوامل سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد شعب شمال شهر تهران می باشد.

این قسمت بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت طراحی شده است. صورت کلی و امتیاز بندی این طیف مطابق با جدول (3-1) می باشد

                        

جدول 3-1 امتیاز بندی سوالها

شکل کلی پرسشنامه

کاملا مخالف

مخالف

ممتنع

موافق

کاملا موافق

امتیاز بندی

1

2

3

4

5

 

 

 افراد از بین پنج گزینه انتخاب خود را انجام داده و برای سوالات پرسشنامه نمرات 1 تا 5 طبق جدول 3-1 در نظر گرفته می شود و نمره کل آن از طریق جمع نمرات کسب شده سنجیده می شود. شرح مختصری از فرضیات پرسشنامه و تعداد و شماره سؤالات در جدول (3-2) آمده است. همچنین نمونه ای از پرسش نامه نیز در قسمت ضمائم پیوست می باشد.

 

جدول (3-2) : شرح سؤالات پرسشنامه

فرضیات

مشتری گرایی

کسب  وکاربرد  دانش

انتشار دانش

متغیرهای سازمانی

تکنولوژی

موفقیت CRM

شماره سوال

1 – 7

8 – 15  

16 – 18

19 – 28

29 – 34

35 – 40

تعداد سوال

7

8

3

10

6

6

 

 

3-2-         روایی و پایایی

 

3-7-1-     تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات است و بدین معنی است که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست می دهد (سرمد، بازرگان و مجازی،1379). به عبارت دیگر پایایی یعنی اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرارگیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود، در واقع ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرارپذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد (حافظ نیا ،1385). هدف و منظور از پایایی و ثبات پرسشنامه این است که چنانچه این تحقیق توسط فرد دیگری یا توسط همان محقق در زمان و مکان های مختلف دوباره انجام شود به  مشابهی دست یابد. به عبارت دیگر پایایی یا اعتبار که به دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می شود، معین می کند یک ابزار اندازه گیری تا چه حد میزان سازگاری مفهوم مورد نظر را اندازه می گیرد. پایایی و یا اعتبار با پایداری و سازگاری اندازه گیری سروکار دارد (سکاران،1381).

 با استفاده از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را می توان محاسبه کرد:

معادله (3-2) :

 

α= ضریب آلفای کرونباخ

n= حجم نمونه

=  واریانس سوال

= واریانس کل پرسشنامه

دراین تحقیق قبل از توزیع نهایی پرسشنامه تعداد 35 نفر از پاسخگویان به طور تصادفی انتخاب شدند و سپس پرسشنامه ها در اختیار آنها قرار گرفت.

بعد از جمع آوری پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ برای هر یک از ابزارهای بکار برده شده محاسبه گردید که مقادیر همگی بیانگر پایایی قابل اعتماد ابزارهای بکار برده شده است. در نهایت در جدول (3-3) ضرایب آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها با توجه به کل داده ها آورده شده است. همچنین پایایی کل پرسشنامه نیز مقدار “906/0” بدست آمد که بیانگر میزان بالای پایایی پرسشنامه تحقیق می باشد.

جدول(3-3) : مقدار آلفای کرونباخ

متغیر مورد بررسی

تعداد آیتم

آلفای کرونباخ

مدیریت دانش

11

630/0

مشتری گرایی

7

799/0

تکنولوژی CRM

6

897/0

عوامل سازمانی

10

875/0

موفقیت  CRM

6

850/0

 

چون ضرایب به عدد یک نزدیک می باشد می توان گفت اعتماد (پایایی) پرسشنامه مناسب تشخیص داده شد و می توان پرسشنامه را توزیع نمود.

 

 

 

 

 

  • بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک

    بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک دانلود پایان نامه ATM دانلود پایان نامه خود پرداز دانلود پایان نامه عابر بانک دستگاه POS کارت عابر بانک دستگاههای خود پرداز سیستم پرداخت الکترونیک بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک نحوه عملکرد دستگاههای…

  • صنعت سیم و كابل ایران

    صنعت سیم و كابل ایران صنعت كابل‏سازی صنایع سیم و كابل انتقال نیرو و هدایت امواج رادیویی دانلود پایان نامه رشته صنایع صنعت سیم و كابل ایران دانلود پایان نامه مهندسی صنایع دانلود پایان نامه صنایع خرید پایان نامه صنایع…

  • پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها

    پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها پاورپوینت حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها حسابداری مبتنی بر سطح عمومی قیمت ها بهای جاری در مقابل بهای تاریخی تعدیل اقلام خاص با توجه به تغییر در سطح عمومی قیمتها…

  • بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

    بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن اثر متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت روشهای ساخت کامپوزیتها دانلود پایان نامه تولید زیرکن دانلود…

  • مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ

    مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ الگوریتم ژنتیک ترکیبی مسئله فروشنده دوره گرد زمانبندی جریان کار کارگاهی زمانهای تنظیم وابسته به توالی مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ مدلسازی و حل مساله جریان کار کارگاهی مدلسازی و حل…

  • تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور

    تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور دانلود تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور ضرورت توجه به حقوق مالکیت فکری مفهوم حقوق مالکیت فکری(معنوی) نواقص و ابهامات در نظام مالکیت معنوی سیاستهای گوناگون…

  • تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها

    تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها خلاقیت نقاشی کودکان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان نامه رشته…

  • جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

    جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای جواب به سوال مهر رییس جمهور جواب به سوال مهر جواب به سوال مهر حسن روحانی جواب به سوال رییس جمهور جواب به سوال پرسش…

  • بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

    بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک مدل های سبک تفکر نظریه های سبک های تفکر انواع سبک های تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر از دیدگاه روانشناسی تاثیر سازگاری زناشویی بر اضطراب کودک تاثیر سازگاری زناشویی…

  • پاورپوینت مردم نگاری

    پاورپوینت مردم نگاری پاورپوینت مردم نگاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مردم نگاری برای دانشجویان ارشد و دکتری رشته های علوم اجتماعی به تعداد 19 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجویان   شامل : مشاهده بدون مشارکت مراحل مشاهده مشارکت­…