نظارت در سازمانهای مجازی

نظارت در سازمانهای مجازی

وضعیت سازمانهای مجازی در ایران
نظارت
سازمان مجازی
نظامهای کنترلی
نظارت در سازمانهای مجازی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
ئانلود تحقیق رشته مدیریت
خرید مقاله و تحقیق رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

نظارت در سازمانهای مجازی

 

چکیده:

«سازمان مجازی» ازجمله مفاهیم جدید در مطبوعات مدیریت است که تعریف یگانه ای که موردقبول همه صاحبنظران باشد، تا به حال از آن حاصل نشده است. این مفهوم باتوجه به نیاز سازمانهای امروزی به پاسخگویی سریعتر به نیازهای محیطی و رویارویی موثر با پدیده جهانی شدن پابه عرصه وجود گذاشته است.

 

برخی مـــؤلفان سازمان مجازی را سازمانی می دانند که فعالیتهای خود را به دیگر سازمانها واگذار کرده و درنتیجه وجود آن قائم به وجود متعلقات دیگر سازمانهاست و خود وجود خارجی ندارد (DAVENPORT PEARLSON, 1998) . سازمان مجازی بر توانمندیهای محوری خود متمرکز شده و اغلب فعالیتهایی را که غیرمحوری یا غیراستراتژیک تلقی می کند به سازمانهای بیرونی وامی گذارد. این امر موجب می شود که سازمان توش و توان خود را مصروف فعالیتهایی کند که در آن زمینه ها دارای مزیت رقابتی است و از درگیر شدن در امور جزیی خلاص شــود. بنابراین، عامل تعیین کننده مجازی بودن یک سازمان از این دیدگاه، میزان بیرون سپاری فعالیتها (OUT SOURCING)است.

 

 

کلمات کلیدی:

نظارت

سازمان مجازی

نظامهای کنترلی

 

 

مقدمه

برخی دیگر سازمان مجازی را الگوی اجتماعی تلقی می کنند که افراد و گروههای کاری را در اماکن جغرافیایی مختلف به هم پیوند می زند و امکان ایجاد ارتباط و تعامل میان آنها را فراهم می سازد (BARRY & ELMES, 1997) . این نویسندگان دو ویژگی دسترسی جهانی و استقلال مکانی را به طور صریح و ضمنی معرف سازمان مجازی قلمداد می کنند. از این روست که برخی سازمان مجازی را صورتی از ارتباطات راه دور شناخته و پیدایش آن را درنتیجه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانسته اند.

 

توسعه این فناوری به پیدایش پدیده دیگری تحت عنوان «اداره مجازی» نیز انجامیده که رابطه نزدیکی با مفهوم سازمان مجازی دارد. بدین مفهوم که با ایجاد و توسعه وسایل و ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی، این امکان فراهم شده که فناوری جای فضاهای فیزیکی واحدهای اداری را گرفته و کارکنان متحرک جایگزین کارکنانی شوند که به محل کار ثابت نیاز دارند. انعطاف پذیری و توانایی پاسخگویی سریع به نیازها و تغییرات، استقلال بیشتر کارکنان در کار که به افزایش انگیزه شغلی آنان منجر می شود، و نیز کاهش هزینه ها ازجمله مزایای اداره مجازی است. هدف کلیدی یک سازمـــان مجازی نیز دستیابی به حداکثر انعطاف پذیری و توانایی واکنش سریع به نیازها و تطابق با تغییرات محیطی است. ازطرفی ایجاد ارتباط و هماهنگی بین گروههای کاری که در نقاط مختلف پراکنده اند، و یا واحدهای مختلف از سازمانهای متفاوت که متصدی اجرای بخشی از فعالیتهای یک سازمان مجازی شده اند، به گونه ای که به تحقق هدف فوق بینجامد، بدون بهره گیری از فناوریهای جدید اطلاعــاتی و ارتباطی مستقل از مکان مقدور نمی نماید. بنابراین، منطقی است که یک «سازمان مجازی» جهت نیل به اهداف کلیدی خود، از «اداره مجازی» استفاده کند.

 

 

فهرست مطالب

 نظارت در سازمانهای مجازی 1

مقدمه: 1

سازمان مجازی: مزایا و معایب 2

راهبردهای نظارت و کنترل 4

شرکت وریفون و قضیه سگ ایرلندی 6

دسترسی جهانی: 6

وضعیت سازمانهای مجازی در ایران 8

منابع و ماخذ 11

 

  • پاورپوینت آشنایی با پست های گازی

    پاورپوینت آشنایی با پست های گازی پاورپوینت آشنایی با پست های گازی آشنایی با پست های گازی پست های گازی فلسفه وجودی پست های گازی دلیل احداث پست گازی اثر ميزان رطوبت در گاز نصب و راه اندازی GIS بررسی…

  • پاورپوینت سهام عادی: تجزیه و تحلیل و استراتژیها

    پاورپوینت سهام عادی: تجزیه و تحلیل و استراتژیها پاورپوینت سهام عادی تجزیه و تحلیل و استراتژیها تحقیق سهام عادی تجزیه و تحلیل و استراتژیها تحلیلی بر برخی مباحث مهم در حیطه سهام عادی تاثیرات کلی بازار بر سهام عادی فهم…

  • سیستم سوخت رسانی CNG و بررسی تجهیزات آن با تاکید بر درایر

    سیستم سوخت رسانی CNG و بررسی تجهیزات آن با تاکید بر درایر گاز طبیعی فشرده دانلود پایان نامه سیستم سوخت رسانی CNG نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی سیستم سوخت رسانی CNG و بررسی تجهیزات آن با تاکید بر درایر سیستم…

  • شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

    شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پایان‌نامه استراتژی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی مبانی نظری تنیدگی شغلی دانلود مبانی نظری تنیدگی شغلی پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی مبانی نظری میزان خطای انسانی دانلود مبانی نظری میزان خطای انسانی پیشینه تحقیق میزان خطای…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 28 (فعاليتهاى بيمه عمومى)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 28 (فعاليتهاى بيمه عمومى) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 28 (فعاليتهاى بيمه عمومى) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 28 (فعاليتهاى بيمه عمومى) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و هشت پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 28 پاورپوینت حسابداری…

  • ادله عفو محکومان و مقام اعطا کننده عفو عمومی در حقوق ایران

    ادله عفو محکومان و مقام اعطا کننده عفو عمومی در حقوق ایران عفو عمومی عفو عمومی در قوانین ایران ماهیت عفو اعطایی قوه مقننه مرجع وضع قانون در حقوق ایران عفو عمومی در حقوق موضوعه ایران اصل قانونی بودن جرایم…

  • پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی

    پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی…

  • بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی غیرمجاز بر گرایش مجرمین به تکرار جرم

    بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی غیرمجاز بر گرایش مجرمین به تکرار جرم ارتباطات تکرار جرم اعتیاد به اینترنت فضای مجازی غیرمجاز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل…

  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

    پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای…