مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

تعارض
مذاکره
استراتژی های مدیران
دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره
پایان نامه کارشناسی مدیریت
پایان نامه لیسانس مدیریت
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه مدیریت
fileina
مقالات ترجمه شده
فروشگاه ساز فایلینا

رفتن به سایت اصلی

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

 

تعریف تعارض

هیچ نوع كمبودی در مورد تعریف تعارض وجود ندارد. علی‌رغم معانی گوناگونی كه این اصطلاح به خود اختصاص داده است، اساس اغلب تعاریف را چند مضمون مشترك تشكیل می‌دهند. نخست این كه باید طرف‌های تعارض آن را ادراك كنند: یعنی اگر هیچ كس از وجود تعارضی آگاه نباشد، توافق عمومی بر این است كه تعارضی وجود ندارد. دو ویژگی دیگر كه در كلیة تعاریف مشترك هستند، عبارتند از: وجود مخالفت یا ناسازگاری و نیز نوعی تعامل.

 

پس ما می‌توانیم تعارض  را به صورت فرایندی تعریف كنیم كه هنگامی آغاز می‌شود كه یكی از طرف‌ها چنین احساس كند كه طرف دیگر بر چیزی كه برای طرف نخست اهمیت دارد، تاثیری منفی باقی می‌گذارد یا در شرف آن است كه چنین كند. این تعریف تعمدا وسیع ارائه شده است. این تعریف هم چنین از اصطلاح فرایند  استفاده كرده است كه نشان دهد نباید به تعارض به عنوان یك رویداد مجزا نگریست، بلكه باید آن را رویدادی با علل، انگیزش‌ها و مقاصد و نیات دانست. این تعریف توضیح دهندة این نكته در هر گونه فعالیت جاری به هنگامی است كه یك تعامل، متحول» و یه تعارض میان طرف های تعامل تبدیل می‌شود. این تعریف در برگیرندة طیف گسترده ای از تعارضات است كه افراد در سازمان‌ها تجربه می‌كنند: ناسازگاری اهداف، تفاوت در تفسیر حقایق، بروز اختلاف نظر براساس انتظارات رفتاری، و نظایر آنها. تعریف ما هم چنین به قدری انعطاف‌پذیر است كه طیف كاملی از سطوح تعارض، اعمال آشكار و خشونت آمیز تا اشكال ظریف‌تر مخالفت و اختلاف نظر را در بر می‌گیرد.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تعارض

مذاکره

استراتژی های مدیران

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعارض و مذاكره

تعریف تعارض

تحولات در اندیشه تعارض

دیدگاه سنتی

دیدگاه روابط انسانی

دیدگاه تعامل گرا

فرآیند تعارض

مرحله 1: مخالفت بالقوه یا ناسازگاری

مرحله 2: شناخت و شخصی كردن

مرحله 3: مقاصد

مرحله 4: رفتار

مرحله 5: نتایج

مذاكره

استراتژی‌های چانه زنی

فرآیند مذاكره

تفاوت‌های فردی در مذاكره

نتیجه گیری برای استفاده مدیران‌

 

 

  • مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392

    مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی شرایط مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دگرگونی های مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید…

  • ارزش و اهمیت بهداشت و ایمنی در محیط کار

    ارزش و اهمیت بهداشت و ایمنی در محیط کار ایمنی محیط کار بهداشت حرفه ای نقش مدیریت در توسعه بهداشت حرفه ای ارزش و اهمیت بهداشت و ایمنی در محیط کار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • بیکاری

    بیکاری بیکاری قانون بیمه بیکاری بیکاری و ناهنجاری‌های جامعه بحران اقتصادی تهدید كننده وقوع جنگ در كشورهای فقیر بیكاری‌ و اشتغال زنان بیكاری والدین و آسیب‌پذیری دختران بنگاههای زودبازده نرخ بیکاری انجام پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی fileina فروشگاه…

  • نظم عمومی بین المللی در اجرای احکام داوری تجاری بین المللی

    نظم عمومی بین المللی در اجرای احکام داوری تجاری بین المللی داوری تجاری بین‌المللی شناسایی و اجرای رأی نظم عمومی بیین‌المللی اجرای احکام داوری بین‌المللی اجرای احکام داوری تجاری بین المللی نظم عمومی در اجرای احکام داوری پایان نامه داوری…

  • طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)

    طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند) تسلیح خاك پایدارسازی خاک عملیات نیلینگ و انکراژ میخكوبی خاک (nailing) دانلود مقاله طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت تدوین طرح کسب و کار

    پاورپوینت تدوین طرح کسب و کار پاورپوینت تدوین طرح کسب و کار طرح کسب و کار تعريف طرح كسب و كار انواع طرح های کسب و کار محتويات يك طرح كسب و كار بخش های طرح كسب و كارمعمولی دورنماي…

  • نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری

    نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری نهادهای میانجی بازاریابی فناوری مفهوم نهادهای میانجی بازاریابی فناوری انواع کارکردهای نهادهای میانجی بازاریابی فناوری ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری نقش نهادهای میانجی بازاریابی فناوری در تجاری…

  • روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن

    روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی انواع مدل های سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده…

  • تشریح کامل و جامع مدل پنهان مارکوف

    تشریح کامل و جامع مدل پنهان مارکوف مدل پنهان مارکوف معماری مدل پنهان مارکوف مدل مخفی مارکوف مدل مخفی مارکوف و الگوریتمهای آموزش کاربرد مدل مخفی مارکوف تشریح کامل و جامع مدل پنهان مارکوف رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

  • بررسی طرح و اجرا دعوی چک با تاکید بر دعوی چک سفید امضا

    بررسی طرح و اجرا دعوی چک با تاکید بر دعوی چک سفید امضا دعوی چک نحوه طرح دعوی چک در مراجع ثبتی نحوه طرح دعوی چک در مراجع قضایی دانلود پایان نامه دعوی چک ماهیت حقوقی دعاوی چك سفید امضا…