مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

مبانی نظری کارت عابر بانک
دانلود مبانی نظری کارت عابر بانک
دانلود پیشینه تحقیق کارت عابر بانک
پیشینه تحقیق کارت عابر بانک
ادبیات نظری کارت عابر بانک
فصل دوم پایان نامه کارت عابر بانک
ادبیات و مبانی نظری کارت عابر بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

تعریف كارت های اعتباری (بانكی)
كارت ها وسیله ای جهت پرداخت و مبادله می باشند. سالیان متمادی است كه پول، سكه و پس از آن اسكناس به خاطر سه ویژگی راحتی، سادگی و سرعت استفاده از آن، به عنوان بهترین وسیله جهت پرداخت مطرح است. با سپری شدن دوران صنعتی، رشد دانش فنی و پیشرفت های شگرف جوامع، افزایش حجم مبادلات و به دنبال آن افزایش حجم نقدینگی، به وسیله ای آسان تر جهت انجام معاملات مهم و حساس نیاز بود و مشتریان روش های جدیدی را جهت پرداخت معاملات خویش طالب بودند. تغییرات شیوه های رفتاری و زندگی مردم، نیاز و تقاضای عمومی برای استفاده از امكانات و تسهیلات بیش تر در خصوص پرداخت ها، بانك ها موسسات مالی را به فكر راه چاره واداشت. در نتیجه تلاش های همه جانبه برای رفع نیاز مشتریان، وسیله جدیدی جهت پرداخت با عنوان كارت های بانكی یا اعتباری به وجود آمد. 

از جمله عواملی كه در صدور كارت های اعتباری موثر بوده، می توان به عواملی نظیر افزایش نرخ تورم، رقابت های فشرده بین بانك ها، امكان دستبرد به منابع پولی، مسائل امنیتی مربوطه و پیشرفت های چشم گیر در فناوری به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره نمود ( Blanchflower D. G, 1998, p. 9).كارت اعتباری (بانكی) عبارت است از كارتی پلاستیكی یا كاغذی كه توسط صادر كننده (بانك، موسسات مالی و …) صادر می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرد، مشتریان می توانند با عرضه این كارت ها در جایگاه های مشخص از خدمات آن ها بهره مند شوند و به عبارت دیگر كالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایند. به طور كلی می توان كارت های اعتباری (بانكی) را اینگونه تعریف كرد: كارت وسیله ای الكترونیكی است كه بر اساس اصول فنی خاص و رعایت مسائل ایمنی برای متقاضی صادر می شود و دارنده كارت می تواند با استفاده از كارت مزبور از طریق ماشین های خود پرداز  و یا پایانه های فروش  وجوه و یا اعتبار واریز شده به حساب خود را دریافت یا به حساب دیگری منتقل نماید .(Duca J.V, 1995,  p. 83) كارت های اعتباری (بانكی) انواع مختلفی دارند كه در ادامه، ابتدا اشاره ای مختصر به تاریخچه به وجود آمدن كارت های اعتباری داشته و سپس انواع آنها از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرند.

 

تاریخچه كارت های اعتباری
 شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت اعتباری به سال ها پیش بر می گردد كه اولین بار در سال 1860 توسط ادوارد پلای دانشمند بزرگ آمریكایی ارائه گردید. قریب چهل سال بعد جان .سی.پیتگنرو نوعی كارت پول كاغذی جهت مشتریان طراحی كرد ولی با استقبال چشم گیری مواجه نشد. بعد از پنجاه سال تقریباً در دهه 1950 استفاده از وسیله ای به نام كارت به جای پول در كشور آمریكا معمول گشت. در دهه 1950 اولین كارت های پلاستیكی به جای پول نقد، جهت پرداخت مستقیم هزینه های خرید كالا یا خدمات توسط موسسه دینرز  منتشر شد. البته كارت های مزبور برای طبقه خاصی از افراد و به عنوان نشانه ای قراردادی طراحی شدند و دارنده كارت می توانست با ارائه آن و بدون پرداخت پول نسبت به خرید یا استفاده از خدمات شهری، در منطقه جغرافیایی محدود، اقدام نماید. به نظر می رسد بر همین اساس كارت های متداول امروزی در موسسات مالی و خدماتی رواج یافته اند.  كارت به عنوان وسیله نوین جهت تسریع در امور پرداخت وجوه كالا و خدمات در دو نوع كاغذی (مقوایی) و پلاستیكی معمول می باشد. كارت های كاغذی توسط موسسات خدمات عمومی صادر و به عنوان بلیط اتوبوس و قطار یا راه آهن شهری مورد استفاده قرار می گیرند. كارت های پلاستیكی بیش تر توسط موسسات مالی نظیر بانك ها و یا موسسات غیر مالی مانند مخابرات، ثبت احوال، راهنمایی رانندگی صادر و در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

 

كارت های اولیه از لحاظ فناوری ساخت و همچنین خدماتی كه ارائه می دادند بسیار ساده بودند ولی به علت استفاده چشم گیر و تقاضای روز افزون برای دریافت این نوع كارت ها و خدمات جدید، و نیز مسائل امنیتی كه در خصوص این كارت ها به وجود آمد، كم كم در فناوری ساخت كارت ها و همچنین نوع خدماتی كه به وسیله این كارت ها ارائه می شد، تغییرات اساسی پدید آمد و كارت های الكترونیكی به بازار آمد.با الكترونیكی شدن كارت های اعتباری و بكارگیری پایانه های فروش كه از سال 1983 مطرح شد، امكان تشخیص هویت ارائه دهنده كارت اعتباری در فروشگاه ها و اطلاع دقیق از اعتبار باقیمانده كارت به صورت پیوسته فراهم گردید. گسترش تجارت الكترونیكی باعث به وجود آمدن نیازهای جدید در خصوص كارت های اعتباری گردید، این نیازهای جدید سبب شد كه كارت های اعتباری جدیدی به نام كارت های هوشمند ارائه گردد. یكی از نیازهای اساسی تجارت الكترونیكی كارت اعتباری است و بدون داشتن كارت اعتباری به خصوص در سطح خرده فروشی، تجارت الكترونیكی با مشكلات جدی مواجه خواهد شد. 
امروزه كارت های اعتباری در انواع مختلف جهت ارائه خدمات متنوع با دارا بودن قابلیت استفاده در سطح ملی و بین المللی صادر می شوند و مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. دامنه كاربرد كارت در زندگی اقتصادی از وسعت و گستردگی قابل ملاحظه ای برخوردار است و بسیاری از پرداخت ها و دریافت ها و تأمین بسیاری از كالاها و خدمات نظیر عملیات بانكی و پرداخت هزینه های مرتبط با مسافرت و بیمه از این طریق امكان پذیر است.(Boeschoten W, 2002, p. 41) 

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) بانکداری الکترونیک    3
انواع خدمات بانکداری الکترونیکی    3
شبکه های مدیریت یافته    4
اینترنت با رایانه های شخصی    4
بانکداری تلفنی    4
ماشین های خودپرداز    4
بانکداری موبایلی    5
بانکداری دفتری    5
خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون    6
صفحات وب    6
بانکداری خانگی    7
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    7
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه    7
دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه    8
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها    9
دوره چهارم – یکپارچه سازی سیستم ها    11
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    13
انواع کارت ها    13
شبکه شتاب    13
سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی    13
شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی    13
شبکه مرکزی سوئیفت    14
2-4) کارت های اعتباری    14
تعریف كارت های اعتباری (بانكی)    14
تاریخچه كارت های اعتباری    16
شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت    16
انواع كارت های اعتباری    18
انواع كارت از لحاظ شیوه تسویه    18
انواع كارت از لحاظ فناوری ساخت    21
انواع كارت به لحاظ گسترده جغرافیایی كاربرد    23
مزایای استفاده از كارت های اعتباری    25
2-15) پیشینه تحقیق    27
پیشینه های داخلی    27
پیشینه های خارجی    31
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    34
منابع و مآخذ    44

 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

  • بررسی رضایت شغلی و سلامت روانی آموزگاران مدارس عادی و غیرانتفاعی شهرستان بم

    بررسی رضایت شغلی و سلامت روانی آموزگاران مدارس عادی و غیرانتفاعی شهرستان بم رضایت شغلی،سلامت روانی،شهرستان بم رفتن به سایت اصلی چکیده رضایت‌شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است، رضایت‌شغلی عاملی است که باعث افزایش کارایی و…

  • پاورپوینت استروژن

    پاورپوینت استروژن پاورپوینت استروژن مقاله پاورپوینت استروژن تحقیق پاورپوینت استروژن پژوهش پاورپوینت استروژن پروژه پاورپوینت استروژن رفتن به سایت اصلی استروژن   Estrogen , Ethinyl Estradiol , Estradiol valerate           Conjugated اثرات :  صفات ثانويه جنسي ، تكامل دستگاه تناسلي زنانه و…

  • نگاه متخصصین به رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تربیت بدنی مقطع ابتدایی

    نگاه متخصصین به رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تربیت بدنی مقطع ابتدایی برنامه درسی تلفیقی تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تربیت‌بدنی تلفیقی برنامه درسی تلفیق در ایران رویكردهای تلفیقی در برنامه درسی تلفیق در برنامه درسی ابتدایی رویکرد تلفیقی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی مبانی نظری تیپ های شخصیت مبانی نظری تیپ شخصیتی مبانی نظری در مورد تیپ شخصیتی دانلود مبانی نظری تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق در مورد تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی دانلود پیشینه تحقیق…

  • پیش بینی بازده سهام بر اساس حجم معاملات سهام به عنوان جایگزین سایر متغیرها

    پیش بینی بازده سهام بر اساس حجم معاملات سهام به عنوان جایگزین سایر متغیرها بازده سهام حجم معاملات سهام حجم معامله در بورس دانلود پایان نامه حجم معامله اثر حجم معامله در رابطه بین سود و بازده ارائه مدل مناسبی…

  • بررسی اثرات سامانه خودکارسازی اداری بر مدیران

    بررسی اثرات سامانه خودکارسازی اداری بر مدیران تاثیر خودکارسازی اداری بر مدیران تاثیر خودکارسازی اداری بر تصمیم گیری نقش خودکارسازی اداری بر بهبود تصمیم گیری بهبود تصمیم گیری مدیران با خودکارسازی اداری اثرات خودکارسازی اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران…

  • پروپوزال ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    پروپوزال ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس دانلود پروپوزال…

  • ارائه روشی نوین برای خمکاری فشاری لوله جدار نازک در خمکاری هیدرولیکی

    ارائه روشی نوین برای خمکاری فشاری لوله جدار نازک در خمکاری هیدرولیکی خمکاری لوله هیدروفرمینگ لوله خمکاری هیدرولیکی شبیه سازی اجزای محدود خمکاری فشاری لوله جدار نازک دانلود مقاله خمکاری فشاری لوله جدار نازک دانلود مقاله خمکاری هیدرولیکی دانلود مقاله…

  • پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

    پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران رضایت شغلی تعهد سازمانی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی رضایت شغلی پرستاران تعهد سازمانی پرستاران رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی…

  • پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی

    پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی ERP مدیریت یکپارچه حسابداری مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی Enterprise Resource Planning تاریخچه ERP تعریف ERP علل بکارگیری سیستم ERP هزینه واقعی ERP چقدر است؟ مزایا و معایب سیستم ERP سیستم همکاری…