مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه ارزش طول عمر مشتری
دانلود مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری
ادبیات نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه تحقیق در مورد ارزش طول عمر مشتری
مبانی نظری در مورد ارزش طول عمر مشتری
دانلود پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری :

 

مفهوم ارزش طول عمر مشتری

مدیریت طول عمر مشتری 
يكي از زير شاخه‌ها و لازمه‌هاي بحث CRM مديريت دورة عمر مشتريان  CLM مي باشد. مديريت دوره عمر مشتري را مي‌توان بدين گونه تعريف نمود: مديريت دورة عمر مشتري چرخ‌هاي است كه از مديريت اطلاعاتي مشتري به منظور تعريف رفتارهاي مشتري شروع مي‌شود و به طور كامل فرايندهاي يك شركت را از جذب مشتري تا فروختن محصول/ خدمات به مشتري و حفظ يك رابطه بلندمدت با آن در بر مي‌گيرد (برگر و نصر 1998).

 

 

هدف CLM محصور كردن مشتري‌ها به طور عميق در تار و پود سازمان است، به طوري كه آنها جذب شده و براي هميشه بصورت سودده باقي بمانند. اجزای CLM شامل تركيبي از فرايند، تكنولوژي و ابزارهايي هستند كه سعي دارد به ارزش دورة عمر مشتري اضافه نمايد. به عنوان مثال نتايج يك تحقيق (PWC Studies) دريك شركت خرده فروشي نشانگر اين موضوع بود كه پنج درصد از مشتريان، 30% از سود شركت را تأمين مي‌كردند در حاليكه بيست و پنج درصد از آنها 55% سود و هفتاد درصد بقيه تنها 15% از سود شركت را به خود اختصاص مي دادند. اين تفاوت‌ها نشان مي دهد كه منطقي نيست كه با تمام مشتريان به يك نوع رفتار شود. در اینجا بازهم CLV است که باعث می‌شود که بتوان مشتریان را طبقه بندی نمود (رزمی وهمکاران 1388). 

 

 

 

ارزش طول عمر مشتریارزش طول عمر مشتري، از اصول اساسي مديريت ارتباط با مشتري CRM است. ارزش طول عمر مشتري يا CLV مخفف Customer Life time Value است. مفهوم ارزش طول عمر مشتري بر اين مبنا استوار است كه مشتريان، منبع در آمد و سود‌هاي آينده شركت هستند (هاگس 2002). نكته ديگري كه قبل از پرداختن به موضوع، لازم است به آن توجه شود اين است كه پذيرفتن اصول حسابداري و مديريت مالي براي محاسبه ارزش، لازم و ضروري است و سرمايه گذاري در زمينه افزايش ارزش و يا توسعه وفا داري مشتريان در حقيقت در يك دوره بلند مدت سنجيده می‌شود (فوگل 2005). استون و ژاكوب (2002) معتقدند كه ارزش چرخه عمرمشتري بر مبناي ارزش فعلي خالص در آمد (جريان‌هاي نقدي) حاصل از مشتري منهاي همه هزينه‌هاي مربوط مي باشند. 

 

 

نكته اساسي كه بايد در اينجا به آن توجه نمود، اين است كه آيا اين ارزشها، نسبي هستند يا مطلق؟ از آنجائي كه ارزش مشتريان دائما در حال تغيير مي‌باشد، در واقع ما نمي‌توانيم نقطه اي را تحت عنوان ارزش مطلق مشتريان در نظر بگيريم. در اينجا شناسايي اينكه ارزش‌هاي بالقوه مشتريان داراي رشد صعودي است يا نزولي؟ و نرخ آن چه ميزان است؟ از آن جهت حائز اهميت است كه مي‌تواند در تخصيص بهينه منابع اعم از مالي و بازار يابي، مبنايي را به دست دهد. البته لازم به ذکر است استفاده از اين مفهوم در سنجش‌هاي بازاريابي گرايش به سمت خدمات رساني به مشتريان و رضايت دراز مدت مشتري نشان مي دهد و نه اين كه صرفا سود كوتاه مدت را حداكثر كنيم (نوو 2001). 
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری

2-4- ارزش طول عمر مشتری    3
2-4-1-  مدیریت ارتباط با مشتری و ارزش طول عمر مشتری    3
2-4-2- طول عمر مشتری    3
2-4-3- مدیریت طول عمر مشتری    4
2-4-4- ارزش طول عمر مشتری    5
2-4-5- کاربردهای ارزش طول عمر مشتری    6
2-4-6- روش‌های متداول محاسبه CLV    7
2-4-7- محاسبه CLV از دید مشتری    9
2-4-8- ارتباط بین RQ و CLV    10
2-5- پیشینه تحقیقات    11

پیشینه تحقیق در مورد ارزش طول عمر مشتری

 

منابع
 

 

 

 

  • پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

    پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال میزان کارآفرینی بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پروپوزال رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران پیاده سازی مدیریت دانش در باشگاه…

  • بررسی روشهای میکروبی ازدیاد برداشت در مخازن نفتی

    بررسی روشهای میکروبی ازدیاد برداشت در مخازن نفتی استخرج نفت به روش میکروبی ازدیاد برداشت نفت به روش میکروبی روش های نوین ازدیاد برداشت نفت انواع روش های ازدیاد برداشت نفت دانلود تحقیق ازدیاد برداشت نفت ازدیاد برداشت از مخازن…

  • اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک

    اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و…

  • بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان

    بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان پایان نامه نوآوری سازمانی ضرورت استقرار مدیرت دانش در تامین اجتماعی به کارگیری مولفه های مدیریت دانش در تامین اجتماعی رابطه مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمانی مولفه های…

  • بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی

    بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی طراحی معماری قاجار تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار خانه های دوره قاجار خصوصیات معماری دوره قاجار معماری دوره پهلوی معماری دوره پهلوی اول معماری دوره ی پهلوی…

  • تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل

    تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل سلامت روانی هنجارهای اجنماعی سازمان بهداشت جهانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل دانلود…

  • اوصاف معامله خرید و فروش دین و مقایسه آن با معاملات دیگر

    اوصاف معامله خرید و فروش دین و مقایسه آن با معاملات دیگر دانلود پایان نامه بیع دین دانلود پایان نامه معامله دین اوصاف و ویژگیهای معامله بیع وجوه تمایز معامله بیع با معاملات دیگر ویژگی معامله خرید و فروش دین…

  • مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا

    مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری مدیریت…

  • مقاله اصـــلاح نـژاد خوک – دلفین

    مقاله اصـــلاح نـژاد خوک – دلفین دانلود مقاله اصلاح نـژاد خوک – دلفین سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه دامپزشکی fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

  • ابطال رای داوری تجاری در ایران و حقوق بین الملل

    ابطال رای داوری تجاری در ایران و حقوق بین الملل ابطال رأی داوری تجاری ابطال رأی داوری تجاری در حقوق ایران ابطال رأی داوری تجاری در مقررات داوری آنسیترال مصادیق ابطال رأی داوری تجاری چگونگی ابطال رأی داور پایان نامه…