بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه

بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه

دستگاه کارت خوان
دستگاه کارت خوان فروشگاهی (POS)
تجهیز منابع بانکی
بازار رقابتی
توان بانک رفاه
جذب منابع بانک
تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه
دانلود مقاله MBA
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت
دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت MBA

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت (MBA)
بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی
(مطالعه موردی: شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی)

عنوان انگلیسی:
Discussing the influence of POS devices on attraction of Refah bank’s resources for increasing the share from the competitive market between ban
 
چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی در شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی می باشد. پژوهش پیمایشی و از نوع عملی – مقایسه ای است.جامعه آماری شامل کلیه فروشگاه های استفاده کننده از دستگاه کارت خوان بانک رفاه است که بر اساس اعلام بانک رفاه مرکزی استان تعداد 13405 نفر می باشند. حجم نمونه بدست آمده براساس فرمول کوکران تعداد 374 نفر تعیین شده و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است .گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 882/0 صورت پذیرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS متناسب با سطح سنجش در سطح توصیفی،از آماره های توصیفی و در سطح تحلیل تبیینی، از آزمون t تک متغیره استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه اصلی نشان می دهد که استفاده آسان و سهولت دسترسی به دستگاه های کارت خوان بانک رفاه استان یکی از عوامل مهم در تجهیز منابع بانکی می باشد. همچنین کلیه فرضیات فرعی نیز در سطح 05/0 مورد تایید قرار گرفتند و همچنین میزان تمایل استفاده مشتریان از دستگاه های کارت خوان بانک رفاه در مقایسه با دیگر بانک ها بیشتر است و تفاوت معنی دار بوده است.

کلید واژه ها:
دستگاه کارت خوان فروشگاهی (POS)تجهیز منابع بانکیبازار رقابتیتوان بانک رفاه

مقدمهدر چند سال اخیر، به موازات رشد شتابان فن آوری اطلاعات و توسـعه شـبکه های ارتبـاطی، بانکهای کشور حرکت خود را به سمت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی آغاز نموده اند. خدماتی نظیر دستگاههای خودپرداز (ATM), تلفن بانک، بانکداری مبتنی بر پیام کوتاه (SMS)، کارت اعتباری، کارت بدهی، پایانه فروش (POS)، بانکداری اینترنتی و ….. از جمله خدماتی هستند که توسط بانک ها به مشتریان ارائه می شوندتجهیز منابع همواره اصلی ترین وظیفه سیستم بانکی بوده است. بانک ها وجوه مازاد را جمع آوری و با دادن وام به متقاضیان، وظیفه سنتی خود یعنی واسطه گری را میان سپرده گذاران و وام گیرندگان ایفا می نمایند. معمولاً در فعالیت های یک بانک، جذب منابع مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا موفقیت در این زمینه می تواند عاملی برای موفقیت در سایر زمینه ها باشد، جذب منابع مالی برای هر بانک و سیستم بانکی هم به عوامل برون سازمانی و هم به عوامل درون سازمانی مربوط می شود، لذا شناخت این عوامل و میزان تاثیرگذاری هر کدام از آن ها برای موفقیت در این زمینه مهم و اساسی است امروزه به جز رقابت بین گروه های بانکی دولتی و خصوصی موجود، ایجاد بانک های خصوصی جدید، موسسات مالی و اعتباری جدید و همچنین گسترش دامنه فعالیت موسسات قرض الحسنه نیز مزید بر علت شده و لذا در سیستم بانکی کشور در جذب منابع مالی به رقابت پرداخته اند

فهرست مطالبچكیدهمقدمهروش تحقیقیافته هاآمار توصیفیجدول شماره 4-7 : آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیقآزمون نرمال بودن داده هاجدول شماره 4-8- نتایج آزمون تک نمونه ای اسمیرنوف-کولموگروف نبست به توضیح نرمالآمار استنباطیفرضیه اصلیجدول 4-9 :آزمون t برای شیوه های ارائه خدمات دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POSفرضیه 1: دسترسی آسان دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) به مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر داردجدول 4-10 :آزمون t برای دسترسی آسان به دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POSفرضیه 2: کیفیت مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.جدول 4-11 :آزمون t برای کیفیت دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POSفرضیه 3: ارائه خدمات پشتیبانی مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر داردجدول 4-12 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POSفرضیه 4- ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS و سایر سیستم های نوین مالی در بین مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه آذربایجان غربی تاثیر دارد.جدول 4-13 :آزمون t برای بررسی نقش ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS در جذب منابع مالی بانکفرضیه 5- استفاده از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در بانک های رفاه استان آذربایجان غربی در مقایسه با سایر بانک ها بیشتر است.جدول 4-14 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POSبحث و نتیجه گیریپیشنهادات کاربردیمنابع

  • تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی

    تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی دانلود تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی آثار و احکام عقد بیمه دریایی اجتماع سبب و خسارت در مدت بیمه انواع خسارات تسویه ی خسارات تسویه ی خسارت جزئی کشتی تسویه خسارت…

  • نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان

    نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان خزش غیر خطی و تحلیل کمانش کم عمق: پوسته کروی ناقص

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان خزش غیر خطی و تحلیل کمانش کم عمق: پوسته کروی ناقص خزش غیر خطی کمانش کم عمق پوسته کروی ناقص همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله…

  • پروژه روبات مسیریاب

    پروژه روبات مسیریاب روبات روبات مسیریاب طراحی یک ربات صنعتی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقاله و تحقیق مکانیک فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود پروژه روبات مسیریاب رفتن به…

  • ابعاد انگیزش و نقش آن در سازمانها و نگرش اسلامی به آن

    ابعاد انگیزش و نقش آن در سازمانها و نگرش اسلامی به آن ابعاد انگیزش ابعاد انگیزش شغلی ابعاد انگیزشی پایان نامه انگیزش پایان نامه انگیزش شغلی پایان نامه انگیزش کارکنان پایان نامه انگیزه پایان نامه در مورد انگیزش نقش انگیزش…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت…

  • مقاله ترجمه شده رشته صنایع غذایی با عنوان محرکه و مدل سازی برنامه زمان اجرا

    مقاله ترجمه شده رشته صنایع غذایی با عنوان محرکه و مدل سازی برنامه زمان اجرا محرکه مدل سازی مدل سازی برنامه زمان اجرا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود مقاله ترجمه شده…

  • بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن

    بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن داعش در بستر جهانی شدن ساختار تشکیلاتی داعش فرآیند شکل گیری داعش ویژگی های شکل گیری داعش بررسی زمینه های شکل گیری داعش تاثیرات جهانی شدن بر شکل گیری…

  • رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان

    رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان اثرات رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان عوامل تعیین کننده رضایت شغلی تحقیق رضایت شغلی تحقیقات رضایت شغلی تحقیق درباره رضایت شغلی تحقیق در مورد…

  • رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن

    رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن ارزیابی خوش‌بینی رویکردهای خوش‌بینی اجزا و مؤلفه‌های خوش‌بینی منشا خوش‌بینی خصوصیات کلیدی خوش‌بینی و بدبینی تحقیق در مورد خوش بینی رفتن به سایت اصلی دو رویکرد اصلی راجع به خوش‌بینی…